mandag, juli 31, 2006

...hende, som endnu ikke var helt nede med det der blogspot

Så er jeg tilbage fra broderlandet, og kan rapportere følgende:

Småland var romantisk og meget, meget tørt. Undtagen ca. halvanden time hver dag, hvor det var romantisk og himmel og jord stod i ét af regn og torden. Men der var stadig ikke vand i lokummet.

Tilgengæld var der et gammeldaws das, 50 forskellige versioner af mønstret sengetøj, rødmalede huse og blå emalje i køkkenet. Følte mig som en af alle børnene i Bullerby, især da det gik op for mig, at huset hed Sydgården (frit oversat fra svensk - Sörgärden).


Stedet opfyldte enhver Smålands-nostalgi, man kunne lagre i sin bevidsthed: 500 år gamle egetræer, og kun malede træhuse, skov og stendiger så langt øjet rakte.

Min personlige Carl Larsson-identifikation led dog en vis skade, da jeg lå brak med tømmermænd lørdag morgen efter vi havde afprøvet en tequila-version af Trivials overspil Besserwizzer. Det tror jeg hverken fru Larsson eller hende den lille unge med den store stråhat gjorde ret ofte, selv efter kräftor-kalas.

Mine forsøg på kommunikation med de indfødte gik heller ikke helt til en birolle i den næste Astrid Lindgren-filmatisering. Deres fremmede lingo syntes at undslippe mig på mystisk vis, trods det at min far altid at påstået, at vi tre søskende taler flydende svensk, fordi vi har set svensk tv som små. Der må være et par af de essentielle programmer, jeg har misset, mens DR sendte Bamses Billedbog.

Men: "Vi råhygger", konstaterede Nikolai efter en dags tid, og det var så sandt som det var sagt. Skønneste feriet (en meget lille ferie - ligesom lampet, altså bare i lampe) jeg kunne forestille mig. Er så glad, så glad.

----------------------------------
Men om teknikken:

Undskyld til alle, der har skrevet comments her uden at de er blevet vist - jeg er tilsyneladende for dum til at betjene blogspots basale funktioner, eller også var jeg bare ikke blevet oplyst. Måske en kombi.

Nu ses alle jeres begavede kommentarer i al fald, og som undskyldning vil jeg poste den længe ventede afgørelse på rådgiver-quizzen:

Nikolais rolle var ...

..den GODE rådgiver!

Ok, han meddlede med ting, mennesker ikke var ment to meddle with, og studerede arcane powers via brevkursus. Og han var også utroligt forsmået, hvilket gjorde ham til en desperat mand på visse områder.

Men sat overfor Tulles rådgiver-rolle, der var han indiskutabelt den gode - hun var nemlig en fusker af rang, og verdens mægtigste troldkvinde der kun hvade ét mål med det hele, og det var at stjæle Søren Kochs magiske sværd. Og overtage verdensherredømmet.

Men dette betyder, at det er Jytte (som jeg antager er Nikolais gamle veninde fra DEF?), som har vundet quizzen! Og præmien er som følger:

Jytte får lov at afgøre, hvilken af følgende billeder fra min harddesk, jeg skal poste her på bloggen:

1) Et med en pandaklistermærke og en maskemaskine
2) Et med et hulepindsvin og et kamera
3) Et med en synligt utilpas pige, der er blevet narret til en fræk fotosession pga. det forbandede liverollespil (igen), og som nu forsøger at få det bedste ud af det, men ligner én, der er ved at dø og kaste op på fotografen på samme tid, kun iført strategisk placeret stol og fjerboa

Præmien kan ikke ombyttes til kontanter. Og det er muligt at der bliver forsinkelser på præmien, da mit net er til rotterne igen.

3 kommentarer:

  1. DEN MED MASKEMASKINEN!!! (og gammel veninde er lige ordet :))

    SvarSlet
  2. I will not approve on it. I assume warm-hearted post. Particularly the designation attracted me to be familiar with the whole story.

    SvarSlet
  3. Nice fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.

    SvarSlet