mandag, juli 24, 2006

..den sidste imperialist

I går trodsede vi DSB og bevægede os til Roskilde. Her besøgte vi Hagar, Nikolais mor, modtog mad, omsorg og fotoshow fra Nikolais barn- og ungdom (helt utroligt goth), og kvitterede ved at tage hendes bil.

Efter 30 kilometers gemmeleg med gearene og forsøg på at gætte, om det kun var én eller begeg baglygter, der var gået ud, siden de andre bilister blinkede så heftigt af os, nåede vi hjem til Sigerstedgade. Og en halv times tid senere, post-coitalt og søndag aften-veltilpas, udtalte jeg, at jeg havde overvejet at få en rengøringshjælp.

Nikolai: "Hvad havde du?!"

Mig: "Jamen, det er jo bare 200 kroner, og jeg hader at gøre rent! Tænk hvor godt de penge er givet ud. Og der er så mange, der har det."

Nikolai: "Hvem?"

Mig (Som ikke vil indrømme, at de eneste hun "kender", der har rengøringshjælp og ikke bor i Hellerup eller længere nordpå, er Camilla Stockmann, som har skrevet bogen "Michael Laudrups Tæneder" sammen med min chef søde hustru, Maise Njor, og at jeg bare lige har fået idéen fordi jeg netop har læst den del af bogen, hvor hun skriver om det): "Alle mulige!....men tænk, hvor fedt det vil være: Et helt rent hjem, det giver så meget livskvalitet.."

Nikolai: "Skal du så også have en butler?"

Jeg forsøgte at forklare, at det at give andre penge for det arbejde, man ikke selv gad/orkede/kunne, ikke i sig selv var at hejse flaget for klassesamfundet, og at man kunne hævde, at det var ret storsindet af mig at omskole min egen dovenskab til at holde samfundets hjul i gang. I sidste end var det dog nok det faktum, at jeg er doven, der blev hængende som den mest gyldige grund. Og at Nikolai tilfældigvis havde kigget under min seng forleden for at lede efter mine pallietbesatte hjemmesko, som han ynder at gå i, og opdagede nullermænd på størrelse med en menneskelig lever.

Jeg hader bare at vaske gulv, punktum. Støvsugning er min kompensation. Men efter jeg sugede en sok ubehjælpeligt fast i min støvslugerslange, så fast at den end ikke kan stampes ud med et kosteskaft og stor vrede, står det foreløbig 35-0 til nullermænd og skidt på Viktoriagade.

Så hvis nogen kender en rengøringshjælp, billig, pålidelig og helst uden synlige tegn på underernæring så Nikolai ikke går fuldstændig Amnesty, så tager jeg gerne mod tips.

2 kommentarer:

  1. Amnesty tager ikke kategorisk afstand fra rengøringsdamer/piger... Men der er måske noget krænkende i at skulle rengøre dit ufatteligt beskidte hjem ;-) Prøv evt. på denne side for folk, som har stor rengøringserfaring = http://www.blotkaos.blogspot.com/

    Jeg vil også gerne have en rengøringspige, men jeg tror at den slags koster uanede mængder likvider i Oslo.

    SvarSlet
  2. Jeg er enig Marie.. jeg mangler bare at finde en der gider gøre rent hos mig :)

    SvarSlet